Jednym z najważniejszych celów, jakie musimy brać pod uwagę podczas realizacji szkoleń sprzedażowych i menedżerskich jest praca na postawach. Mówiąc inaczej – uczestnicy mogą tkwić w swoich nawykach, przekonaniach, stereotypach na tyle mocno, że próby wdrożenia nowej wiedzy będą po prostu blokowane przez te mechanizmy. Automatyzmy wpisane w te mechanizmy prowokują do tzw. lenistwa poznawczego i nie kierują się myśleniem krytycznym. Co zrobić , żeby sprowokować uczestnika do uruchomienia myślenia krytycznego?

Z pomocą przychodzi – cykl Kolba i specjalnie sprowokowane przeżycie (tzw. „przeżywka”), które sprowokuje uczestnika do dalszego etapu cyklu Kolba – refleksji.

Jako przykład możliwych „przeżywek” pokazuję poniżej 4 minutowe video.

Mam dla Ciebie zadanie ; „Jak byś wykorzystała / wykorzystał to nagranie – do jakiego tematu szkolenia?”

PS. możesz mi o tym opowiedzieć odpisując na jacek.wolniewicz/at/spts.pl

Uwaga- polskie napisy są aktywne